Naturen i sikte

Kort skissert fungerer opplegget slik:

• Skolene gjennomfører i forkant et fotokurs laget av Kunst i skolen.
  • På besøksdagen kommer elevene klassevis (maks 30 pr dag) på tur til Markaskolen, der vi går på tur i nærområdet.
  • På turen får elevene utfordringer knyttet til realfag og friluftsliv i form av oppgaver som orientering, måling etc.
  • Det blir god til til lunsj og hygge.
  • Elevene får god tid til å fotografere.
  • Vel tilbake på skolen, eller hjemme, redigerer og behandler elevene bildene og leverer inn til Kunst i skolen.
  • Kunst i skolen lager en utstilling på galleri Seilet, og/eller en digital utstilling, der elevene kan se bildene sine utstilt.

Praktisk informasjon i forbindelse med turdagen i Sørkedalen

Oppmøte:
Dere møter opp på busstoppet til Sørkedalen skole  kl. 09.39 og vil bli møtt der. 41- bussen går fra Røa kl. 09.27 (Merk at her er det bare timesruter). Bussen går utenfor Bull ski og kajakk i Røakrysset.  Dersom dere mister den bussen må dere gi oss beskjed på  telefon 93496589 (ikke bruk SMS) eller evt. 23466800 dersom det ikke er svar å få på mobiltelefonen.

Hjemreise blir mest sannsynlig med en buss som går kl. 14.01  fra Sørkedalen skole.

Ta med i ryggsekken. (Lurt med ryggsekk og ikke veske/bag denne dagen)

• God matpakke og nok drikke for en hel dag utendørs.
  • En kopp. Det er bekker underveis som vi kan drikke fra. Og muligens blir det varm saft fra et bål.
  • Klær som passer til været. Regntøy hvis det regner eller er utrygt for regn.
  • Gode sko. Det kan være vått i bakken på denne tiden av året.
  • Mobitelefon til fotografering.
  • Skolebøker kan med fordel legges igjen hjemme, eller på skolen.

Når dere kommer til Markaskolen blir elevene delt i grupper som får noen oppgaver knyttet til realfag og friluftsliv som skal løses mens de går på tur i skogen. Vi spiser felles lunsj og det blir god tid til fotografering. Vi gjør det vi kan for at det både blir en lærerik og ikke minst minnerik dag.

Velkommen til fotografering i Sørkedalen med Markaskolen!

Med naturen i sikte