Nyttige lenker

Markaskolen ønsker at flest mulig elever skal lære seg å glede seg over naturens storhet. I Norge er det mange organisasjoner som jobber for det, og vi er glade for at vi trekker samme vei. Flere barn på tur er også godt for folkehelsen og Markaskolen er glade for å få med elever fra hele Oslo ut på tur i ulendt terreng. "Dette er den beste dagen, bedre en siste skoledag!" utbrøt en elev spontat en dag der han satt foran sitt eget bål. At han en time tidligere hadde slitt seg opp en lang motbakke var tydligvis alt glemt. Vi håper flere barn kan få gode skoleminner fra turer til Markaskolen. Ja, hvis minnene fra tur i Marka er bedre enn siste skoledag med brus og potetgull, er vi veldig fornøyd.

Realfag er viktige satsingsområder i osloskolen og skolenorge forøvrig. I alle Markaskolens tilbud fletter vi inn mest mulig realfag. Både matematikk og naturfag. Alt fra å måle avstand, lære om branntrekanten, bestemme dyr og planter til å lære om vannets egenskaper og molekylers bevegelser er kunnskaper elevene lærer mer om på Markaskolen.

Markaskolen mener også at turene blir mer spennende når de fylles med innhold og elevene får noe å drive med underveis.

Andre aktørere som trekker i samme retning som Markaskolen:

Bruk lenkene til å navigere deg rundt i skole-, realfag- og friluftslivverden.

Osloskolen:

Oslo sjøskole

Realfag:

Naturfagsenteret

Matematikksenteret

Naturfag.no

yr.no

Kappflygning i all slags vær

Friluftsliv:

Turistforeningen