Hva må vi ha med oss?

Markaskolen stiller med alt av undervisningsutstyr til alle turene.

Men dere, voksne og barn, må ha med dere klær som passer til været og matpakke/drikke. Vi er utendørs hele dagen på Markaskolen, så det er viktig å kle seg godt.

På vinteren er det særlig viktig, og tykke sko/støvler og ullsokker gjør skoledagen mye bedre. Stilongs, lue og votter hjelper også. Votter er mye varmere enn vanter. Vi anbefaler ikke slagstøvler på kalde vinterdager.

Ved regnvær eller fare for regn er selvsagt regntøy lurt. Og slagstøvler.

Markaskolen har noe klær til utlån, men vi ber dere om ikke å basere dere på det.

På mange av oppleggene lager vi varm saft til lunsj, så da må alle elevene må ha med seg en kopp. Er også greit ha dersom man har lyst på litt vann fra bekkene vi av og til passerer!

På sykkelturene er det fint om elevene har med egen hjelm hvis de har, men Markaskolen har også utlånshjelmer til alle som trenger det.